Myslíte si, že se v průběhu spánku nic neděje a jen zbytečně ztrácíme čas?

Možná už i vy jste se někdy setkali s tím, že jste potkali člověka, který tvrdil, že spánkem člověk ztrácí čas https://www.3xw.cz/myslite-si-ze-se-v-prubehu-spanku-nic-nedeje-a-jen-zbytecne-ztracime-cas/. Ano, je pravda, že kdyby měl den 24 hodin, stihli bychom toho mnohonásobně více, než toho stíháme teď. Když se nad tím člověk zamyslí, dojde k závěru, že člověk třetinu života vlastně prospí.
spánek s plyšáčkem

Každý člověk ale spánek potřebuje, jelikož právě ve spánku se naše tělo regeneruje. Ve dne je vystaveno práci a činnostem, a právě proto musí nastat chvíle, kdy se buňky obnoví a zregenerují. Je k tomu zapotřebí uklidnit svalstvo, snížit krevní tlak a převést mozek do klidového režimu, aby nereagoval na podněty smyslově a ani myšlenkově. Bez kvalitního spánku bychom nemohli mít funkční imunitní systém, jelikož ve spánku a hlavně ve tmě dochází k produkci hormonu zvaného melatonin, který zpomaluje stárnutí.
nepovlečená peřina

Pokud jste někdy někde slyšeli, že alkohol je nejlepší lék na usnutí, pak věřte, že se jedná o hrubý omyl, jelikož alkohol je jed pro tělo. S každým jedem si musí naše tělo poradit a rozložit jej na neškodné látky, které poté vyloučí. K rozkládání je potřeba zásoba minerálních látek a vitamínů, a pokud je alkoholu až moc, vyčerpává to zásobní prvky v těle právě ve chvíli, kdy je nemůžeme dodávat potravou. V této chvíli je navíc tělo nastaveno na režim regenerace a místo toho, aby se regenerovalo, tak musí zvládnout odbourání alkoholu z krve. Ráno se člověk kvůli tomu cítí rozlámaný a nesvůj. Je to právě kvůli tomu, že tělo přes noc dostatečně nezregenerovalo.
spánek se psem

Jestliže trpíte nespavostí, pak prášky na spaní rozhodně nezaberou. Ty totiž nic nevyřeší a problém akorát prohloubí. Nespavost, která je způsobená stresovou situací se řeší hypnotiky a dlouhodobá nespavost léky, které obsahují melatonin. Někdy se problém s nespavostí zlepší, když se vyřeší problémy v životosprávě a životním stylu. Zázraky dělá i návyk pravidelného usínání v určitou dobu a pravidelné vstávání. Lidé s nespavostí by měli pracovat jedině ve dne a neměli by své tělo zatěžovat prací ve směnném provozu.

Myslíte si, že se v průběhu spánku nic neděje a jen zbytečně ztrácíme čas?
4.2 (84%)5