Je veganství opravdu tak zdravé?

detox-336x280.jpg

Kdo je vegan?
Vegan je člověk, který se jednoduše rozhodl, že nebude jíst maso ani jakékoliv mléčné výrobky. Dokonce si nemůže dopřát ani vaječnou omeletu, vejce jsou tu zakázané. Někteří lidé se rozhodnou být vegani ze dne na den, jiní o tom dlouhou dobu přemýšleli a začali s touto dietou kvůli svým zdravotním obtížím. Jedno je ale jisté – veganská strava je opravdu různorodá. Skládá se především z luštěnin, zeleniny, obilovin, hub a ovoce.
salát z ovoce
Důležité je hlídat si vitamíny v těle
Pokud lidé chtějí začít s touto dietou, je dobré se předem připravit na to, že si budete muset trochu více hlídat přísun živin do Vašeho těla. Luštěniny, ovoce i zelenina jsou sice velice zdravé, ale díky nedostatku masa bude tělo potřebovat doplnit především omega 3 mastné kyseliny. To však nemusí být žádný problém, stačí si koupit výživový doplněk stravy. Touto formou je důležité doplňovat i vitamín B12, který výrazně zlepšuje paměť.
vegetariánský salát
Může být dítě vegan?
Často diskutované téma je i to, zda je právě tato dieta pro dítě zdravá? Odborníci se v tomto směru neshodují, existuje spoustu rozdílných názorů na to, co by měli děti jíst. Malé děti potřebují větší množství vitamínů, aby správně rostly a vyvíjeli se, proto je opravdu hodně důležité zvážit, zda jim to touto stravou můžeme zajistit. Na druhou stranu děti, co vyrostly na sušenkách, sladkém pití a fast foodech na tom s výživovými hodnotami nejsou příliš dobře. Nejvhodnější je zkrátka zlatá střední cesta – dostatek vitamínů, pestrá všestranná strava a dostatek pohybu.
Na co se připravit, když chci být veganem?
Pokud i Vám je tato dieta blízká, dopředu se připravte na velké změny. Zezačátku to nebude jednoduché. Při nákupu budete muset začít zkoumat složení potravin a ranní housku či chléb budete muset vyměnit za nějaký pokrm rostlinného původu. Také Vaše oblíbená restaurace nemusí mít ve svém jídelníčku právě veganské menu, takže se budete muset poohlédnou po jiné. Především však nezapomeňte na doplňování vápníku, který můžete získat třeba z pomerančů.

Je veganství opravdu tak zdravé?
Ohodnoťte příspěvek