Jak předcházet a řešit havárie

Dle výzkumů mají Češi strach z havárií v domácnostech, avšak prevenci v podobě různých čidel využívá jen hrstka lidí. Nejvíce se lidé obávají požáru, na druhém místě se umístilo vytopení bytu a na třetím místě je to únik plynu. Čidla kontroly spotřeby elektřiny, plynu a vody využívá pouze 7 – 13% populace, mezi mladšími lidmi do 30 let věku je to 18 – 29 %. Zátopová čidla vlastní pouze 2,8 % domácností i přes čestnost tohoto typu havárie.

instalatér

Není totiž nic horšího, než když přijdete domů z práce a na podlaze vás čeká nemilé překvapení – voda. Voda vytékající z prasklých vodovodních trubek. Je to trochu noční můra každého z nás, protože škody, které voda v bytě či domu může napáchat, nás můžou stát i tisíce korun. Avšak při včasné reakci se ještě dá lecco zachránit. Pro takové případy je potřeba mít v záloze kontakty na zkušené a kvalifikované instalatéry, kteří nám s těmito haváriemi pomohou. Takovými jsou i instalatéři z firmy A.K. servis, kteří zajišťují kompletní havarijní servis 24 hodin denně s dojezdem do 60 min. Instalatéři nabízejí mimo havarijních služeb také instalatérské a topenářské práce, čištění a revize odpadu a kanalizace a jiné drobné opravy a servis.

nářadí

Pokud se chystáte na dovolenou, znáte pravidla, při jejichž dodržování se můžete vyhnout haváriím? Prvním pravidlem je vytažení veškerých spotřebičů ze zásuvek, které nemusí být po dobu vaší nepřítomnosti zapnuté. Jedná se o televize, varné konvice, nabíječky telefonů, pračky, sušičky apod. Dalším bodem je zastavení hlavního přívodu vody a plynu do bytové jednotky. Okna nechávejte otevřená maximálně na mikroventilaci, protože nikdy nevíte, jak silný vítr může přijít. V případě již vzniklé havárie je dobré nechat klíče od bytu u souseda, jestliže se chcete vyhnout případnému vylomení vchodových dveří. Posledním opatřením je nákup bezpečnostních čidel, která vás varují na mobilní telefon, nebo mohou varovat vaše sousedy.